طراحی هویت برند

کیفیت هر آن چیزی که از طرف کسب و کار شما در ارتباط با کاربران باشد هویت شما را تشکیل خواهد داد. اگر کسب و کار جدیدی راه اندازی کرده اید نیازمند یک اسم خوب، شعار، لوگو و هویت بصری می باشید تا در آینده به تغییر آن نیاز نداشته باشید.

طراحی هویت برند چیست؟

یکی از نقش‌های اصلی «برند» یا «تأثیر سازمانی» هر شرکتی را هویت آن شرکت بازی می‌کند.

در بیشتر موارد، طراحی هویت بر اساس مصالح بصری که در شرکت، کاربرد داخلی دارد به همراه مجموعه‌ای از قواعد (در یک دفترچه‌ی راهنما) انجام می شود. این قواعد که هویت را می‌سازند معمولاً مشخص می‌کنند که هویت شرکت باید چگونه در رسانه‌های گوناگون اجرا شود؛

مثلا از راه تعریف پالت رنگهای تأیید شده، فونتها، لی‌آوت ها، اندازه‌ها و یا مواردی از این دست. این قواعد تضمین‌کننده‌ی پایدار ماندن هویت شرکت است که در عوض، برند را به عنوان کلیتی واحد، قابل بازشناسی می‌کند.

هویت یا «تصویر» شرکت از مواد بصری متعددی ساخته می‌شود:

  • لوگو (نماد کل هویت و برند)
  • اوراق اداری (سربرگ، کارت ویزیت، پاکت، غیره)
  • ابزار بازاریابی (بروشور، تراکت، کتاب و وبسایت)
  • محصول و بسته‌بندی (محصول فروشی و بسته‌بندی ای که با محصول ارائه می‌شود)
  • رابط کاربری (وب سایت ها و برنامه های کاربردی)
  • طراحی تابلوها (برای فضای داخلی و خارجی)
  • پیامها و اقدامها (پیامهایی که از طریق راههای ارتباطی مستقیم یا غیر مستقیم مخابره می‌شوند)
  • سایر انواع ارتباطات (صدا، بو، لمس‌کردنی‌ها و …)
  • هر چیز تصویری که در حکم نماینده‌ی شرکت باشد. (مثلاً تقویم، ساعت، قلم و …)

همه‌ی این چیزها هویت را می‌سازند و باید کلیت برند را پشتیبانی کنند. اما لوگو تمام هویت سازمانی و برند را در یک نشانه‌ی قابل تمیز خلاصه می‌کند. این نشانه، چهرک (آواتار) و سمبل تجارت و در حکم کلیت واحد است.

با این توضیحات مشخص است که ایجاد هویت واحد برای استارت آپ ها و برندهای دیجیتال باید تمامی المان های طراحی شده برای هویت برند را در خود داشته باشد تا نه جزوی از برند بلکه خود هویت برند باشد.

پیتر برسلر
بنیان گذار و رهبر گروه برسلر

طراحی عالی موجب کارکرد، عملکرد و ارزش بالاتر می شود. فهم و به کارگیری چنین طرحی آسان است، احساس را برمی انگیزد و اشتیاق ایجاد می کند.

شان آدامز
همکار آدامز مریکا

اوراق اداری خوب مثل رودربایستی عمل می کند، شما را به آدم بهتری تبدیل نمی کند، ولی باعث می شود که بیشتر به شما احترام بگذارند.

دنی آلتمن
بنیان گذار و مدیر خلاق صد میمون

نام درست تخیل را اسیر خودش می کند و شما را به افرادی که می خواهید به آنان دسترسی پیدا کنید، مرتبط می سازد.

اسکات ام دیویس
مدیریت دارایی برند

مشتریان روزانه به طور میانگین در معرض بیش از شش هزار آگهی بازرگانی و سالانه در معرض بیش از بیست و پنج هزار محصول جدید قرار می گیرند، برندها کمک می کنند تا مصرف کنندگان از میان هر رده محصول و خدمات بی شمار به انتخاب دست بزنند.